Πώς ορίζουμε ισχυρούς κωδικούς ασφαλείας ;
Οι κωδικοί που αφορούν οτιδήποτε έχει να κάνει με τη φιλοξενία των υπηρεσιών σας στο διαδίκτυο,πρέπει να είναι πολύ καλά προφυλαγμένοι. Ιδιαίτερα ο κωδικός του email σας. Αν κάποιος επιτήδειος ανακτήσει τον κωδικό αυτό, μπορεί να χρησιμοποιήσει τη λειτουργία «Ξεχάσατε τον κωδικό σας» για πολλές υπηρεσίες όπως και του τραπεζικούς σας λογαριασμού.
Υπάρχουν κάποιοι κανόνες που οφείλει να ακολουθεί κάποιος ώστε να ορίζει έναν ισχυρό κωδικό. Οι σημαντικότεροι από αυτούς είναι οι παρακάτω:
1. Το μήκος του κωδικού πρέπει να είναι τουλάχιστον έξι με δεκαέξι χαρακτήρες.
2. Ο κωδικός να αποτελείται από κεφαλαία, πεζά, ειδικούς χαρακτήρες (@#$%^&*), νούμερα και σύμβολα.
3. Αλλαγή των κωδικών σας ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
4. Απαγορεύεται η χρησιμοποίηση απλών, εύκολων κωδικών όπως η ημερομηνία γέννησης ή 12345.
5. Απαγορεύεται η παραλλαγή του ονόματος χρήστη (username) στον κωδικό σας.
6. Αποκλείστε κωδικούς που σχετίζονται με εσάς ή την ημερομηνία γέννησης σας.
Πώς όμως μπορώ να ορίσω έναν ισχυρό κωδικό και πώς μπορώ να ξέρω αν αυτός ο κωδικός είναι αρκετά ισχυρός;
Δεν έχει νόημα να ορίσουμε έναν κωδικό με 15 χαρακτήρες που να πληρεί τους παραπάνω κανόνες και να τον έχουμε κολλημένο στην οθόνη του υπολογιστή μας και σε χαρτάκια μέσα στο πορτοφόλι μας.
Για παράδειγμα :
Αν θέλουμε να ορίσουμε έναν ισχυρό κωδικό, μπορούμε να κοιτάξουμε γύρω μας και να παρατηρήσουμε τα αντικείμενα που βλέπουμε. Μπορούμε λοιπόν να θεωρήσουμε τη λέξη παράθυρο. Από τη λέξη αυτή μπορεί να προκύψει ένας πολύ ισχυρός κωδικός. Η λέξη αυτή λοιπόν με greeklish γίνεται: parathyro Όμως αυτό δεν είναι ισχυρός κωδικός.
Ας κάνουμε λοιπόν κάποιες συμβάσεις αντιστοιχίζοντας κάποιους χαρακτήρες με αριθμούς ή με σύμβολα. Έτσι, μπορούμε να αντιστοιχίσουμε το o με το 0 (μηδέν) , το a με το @ , το θ ή το th με το 8 , το i με το | ή το ! ή το [ . Έτσι λοιπόν ο κωδικός μας θα γίνει: p@r@8yrR0
Αν προσθέσουμε στο τέλος και έναν χαρακτήρα όπως το | ή το , τότε ο κωδικός μας είναι ακόμα πιο ισχυρός.
Αποκτήστε τώρα το δικό σας e-shop